OBJECTIU PEDAGÒGIC

Extraescolar per a desplegar la imaginació i desenvolupar habilitats com la creativitat, la iniciativa, el diàleg i l’expressió oral entre d’altres.

DEU ASPECTES ESSENCIALS

1. Els infants són inventors d’històries.

2. Inventen contes per explicar qui són en un procés constant de construcció d’identitats i de coneixement.

3. Elaboren idees i emocions, somnis i pensaments, pors i desitjos, tot treballant l’educació emocional.

4. S’organitzen en grups i creen un conte a cada sessió.

5. Transformen diferents materials en els personatges, objectes màgics, vehicles, i escenaris dels seus contes.

6. Inventen en equip: els infants imaginen i col·laboren. Dialoguen, es posen d’acord i s’ajuden.

7. Manipulen llana, suro, palla i cordills. Roba vella, cotó fluix, cremalleres i agulles d’estendre. Pedretes, plomes, petxines, branques i fulles seques. Plastilina, cartró, filferro i paper de diari.

8. Construeixen, dibuixen, retallen i modelen. Enganxen, barregen, encaixen i decoren. Sobreposen, relliguen i estiren. Exploren, descobreixen, somien i riuen.

9. Al final de la sessió, els infants s’expliquen els contes els uns als altres, en un temps compartit que els produeix satisfacció i augment de l’autoestima.

10. La família pot assistir-hi de públic per a escoltar les històries que els infants han inventat.

FORMAT

  • Extraescolar: 4 sessions o més.
  • Taller: 1 sessió
  • Durada: 2 hores/sessió

EDAT RECOMANADA

De 5 a 9 anys

El diàleg ens fa de motor, ens endreça, ens situa, va construint la narració. No és parlar per parlar. Es tracta de conversar, de dialogar, de cooperar intel·lectualment, de discutir de manera argumentada, de valorar les diferents posicions.

El repte també és aprendre a ser interlocutors i, alhora, aprendre a mostrar-nos. Algú va dir que tots som estrangers de nosaltres mateixos. L’altre se’ns presenta com alguna cosa amenaçant pel que té de desconegut. Per tant, el diàleg ajuda a la trobada amb l’altre i amb un mateix. Ens narrem per interpretar-nos i per interpretar l’altre.

Es tracta de poder expressar les pròpies idees per poder-les compartir, perquè aquestes siguin contrastades, ampliades, que passin a formar part de la comunitat i ens siguin tornades ja transformades i enriquides.

Marisol Anguita i Juanjo López, mestres de l'escola Serralavella, a Ullastrell

EL JOC D'INVENTAR CONTES A BARCELONA TV

BACK