OBJECTIU PEDAGÒGIC

Procés creatiu per a l’empoderament i motivació dels infants per a la creació, autodirecció escènica i interpretació d’una obra de teatre a partir d’un conte. Es treballa l’expressió oral i corporal, s’estimula el diàleg i el pensament crític, i es potencia l’empatia i la confiança en un mateix.

DEU ASPECTES ESSENCIALS

1. Els infants esdevenen creadors d’una obra de teatre (text, decorat, vestuari, atrezzo, maquillatge, perruqueria i efectes especials).

2. Parteixen d’un conte clàssic. El critiquen, dialoguen i reflexionen per inventar una història nova i crítica amb la realitat que explica el conte.

3. A través del joc del teatre reescriuen el conte i el converteixen en una obra de teatre.

4. S’autodirigeixen fent un treball col·laboratiu, generós i solidari per dur a terme un projecte –l’obra de teatre— que és de tots.

5. Desenvolupen les habilitats creatives i creadores.

6. Elaboren emocions i sentiments.

7. Des de l’acció participativa, els infants s’empoderen i esdevenen subjectes actius i amb iniciativa crítica.

8. Aprenen a conviure amb la incertesa, l’acció-error i el risc creador, a confiar en ells mateixos, i viuen una experiència que els produeix satisfacció i augment de l’autoestima.

9. En la darrera sessió, els infants fan l’obra de teatre davant d’altres alumnes, pares i familiars.

10. Els infants reben el seu text teatral imprès i hi figuren com autors del projecte.

FORMAT

  • Extraescolar: 4 sessions o més. Mínim 4 sessions per a completar el procés del conte a l’obra de teatre.
  • Durada: 2 hores/sessió

EDAT RECOMANADA

De 7 a 12 anys

Els nens que veuen massa la televisió interpreten les coses literalment. Si observes la interpretació teatral de nens que han vist molta televisió, veuràs que la seva actuació és molt creativa, però terriblement repetitiva. No prenen l’acció i l’amplien. Llegir no dóna solucions, però proporciona una perspectiva més àmplia, altres alternatives, mentre que la tv no.
Margaret Kimmel, professora emèrita de l'Escola de Biblioteconomia i Ciències de la Informació de la Universitat de Pittsburgh, i investigadora en literatura infantil
BACK