OBJECTIU PEDAGÒGIC

Foment de la lectura a través de l’escriptura de contes per part dels infants. Es treballa l’expressió escrita en un procés educatiu-creatiu vinculat a l’art, l’escolta activa i el joc heurístic.

DEU ASPECTES ESSENCIALS

1. Els infants esdevenen escriptors i exploradors d’històries.

2. Escriuen sobre un tema que ells trien i, per tant, és del seu interès.

3. Els infants es narren a través dels contes que escriuen: expliquen qui són i com entenen el món.

4. Participen d’un procés creatiu en què el diàleg i el debat siguin generadors de coneixement per a, posteriorment, relatar-ho en el conte.

5. Elaboren sentiments i emocions, somnis i pensaments, pors i desitjos.

6. S’entrenen en el pensament creatiu (divergent, fluït i flexible).

7. S’hi potencia la imaginació i les habilitats creadores i l’empoderament per a la creativitat i per ser un mateix.

8. Es normalitza l’error, i es fomenta la intuïció i la sorpresa.

9. Es genera un espai de confiança per trencar pors i resistències.

10. Es treballen les competències discursives i l’ortografia.

FORMAT

  • Extraescolar: 4 sessions o més. Mínim 4 sessions per a completar el procés del conte a l’obra de teatre.
  • Durada: 2 hores/sessió
  • Taller: 1 sessió
  • Durada: 3 hores/sessió (descans15′)

EDAT RECOMANADA

De 8 a 12 anys

BACK