conte de monstres-animallibres-ressenya-conte-critica-salamone-dole

El monstre de l’armari existeix… (i no fa por)

Títol: El monstre de l’armari existeix… i t’ho demostraré Autor: Antoine Dole Il·lustrador: Bruno Salamone Gènere: àlbum il·lustrat Edició: Animallibres Edat: a partir de 5 anys  Temàtica: superar la por, monstres, educació emocional  El monstre de l’armari existeix… és un conte que parla de dues pors que sovint pateixen els infants: d’una banda, la por al que és desconegut (la foscor, els sorolls estranys, a estar sols, etc.), pors que es poden veure concretades en la figura d’un monstre, com és el cas del d’aquesta recomanació; i […]

yourname-ressenya-critica-cine-animacion-makoto-shinkai

Your name i el mite dels amors predestinats

Títol: Your name (El teu nom) Guió i direcció: Makoto Shinkai, a partir de la novel·la d’igual títol, escrita pel mateix Shinkai Direcció: Lee Unkrich Música: Radwimp Producció: CoMix Wavw Films (2016) Gènere: animació japonesa, comèdia romàntica, ciència-ficció Edat: a partir de 12 anys Temàtica: primer amor, anys de descoberta a l’institut, tradició vs. modernitat Your name (El teu nom) és l’anime (animació japonesa) que el 2016 va captivar el públic oriental i va recollir excel·lents ressenyes entre la crítica occidental especialitzada. No en va, la […]

ressenya-faros-contes de mantega-alzheimer-coco-pixar-disney-sandra gomez

Coco i l’ús terapèutic-educatiu del cinema sobre l’Alzheimer

Títol: Coco  Guió: Adrian Molina, Matthew Aldrich Direcció: Lee Unkrich Veus en la versió original: Anthony Gonzalez, Gael Garcia Bernal, Benjamin Bratt, Alanna Ubach Música: Michael Giacchino Producció: Darla K. Anderson Gènere: animació familiar Edat: a partir de 6 anys Temàtica: perseguir un somni, família, tradicions, alzheimer Coco, la meravellosa pel·lícula de Disney-Pixar, que rendeix homenatge a la tradició mexicana del Día de los Muertos, dóna de sí per enfocar aquesta ressenya des d’una àmplia i variada perspectiva temàtica: el conflicte entre […]

drac-coco-col·lecció-ressenya-contes de mantega-sandra gómez-faros

El petit drac Coco i el festival de l’escola

Títol: El petit drac Coco i el festival de l’escola Text i il·lustracions: Ingo Siegner Gènere: novel·la il·lustrada Edició: La Galera Edat: a partir de 6 anys Temàtica: aventures, superació personal En Coco és un petit drac que protagonitza les més variades aventures quotidianes, situacions i vivències d’allò més normals, però que acaben esdevenint experiències emocionants i extraordinàries.  Són situacions i moments vitals amb què fàcilment s’identificaran els infants recent iniciats en la lectura.  Però en Coco també viu històries […]

poesia-bellesa femenina-koto-bolofo-contes de manetga-sandra-gomez

El truc

Pronuncio en silenci el seu nom i els seus ulls es posen damunt la meva pell, com un truc de màgia.   Rínxols de coure entre els pits, nuats als mugrons, es desfan quan llisca avall.   Així que hi arriba somriu, nerviós. Li responc d’exhalació calenta que em perd sense horitzó.   Som i no som encara. Com m’agradaria saber el truc; com ser una bona maga. Fotografia de Koto Bolofo

poesia-Willow Smith-Mecca Kalani-contes de mantega-sandragomez

Ho vulgui o no ho vulgui

El seu nom em puja al cap. La boirada de seducció m’embriaga, i m’esvaneix.   Un blanc del no-res m’embolcalla el cos nu, i translúcid.   Els meus perfils es fonen amb els d’ell, i desdibuixem el 2.   Li endevino l’ànima clara, i de tan sincera m’aclapara, anhelosa de ser estimada.   Però gran és el seu desig com la por. Aleshores tanco els ulls que, ja humits, em fan veure com ell em batega a dins.   Ho […]

ressenya-cinema-Nadal-contedenadal-animacio-sandra-gomez

Conte de Nadal, un clàssic crític amb les desigualtats socials

Títol: Conte de Nadal (2001) Guió: Piet Kroon i Robert Llewellyn, sobre el conte clàssic de Charles Dickens   Direcció: Jimmy T. Murakami Veus en la versió original: Simon Callow, Kate Winslet, Nicolas Cage Música: Julian Nott Producció: Ian Harvey Gènere: animació familiar Edat: a partir de 8 anys Temàtica: esperit del Nadal, solidaritat, alegria de compartir, crítica a l’avarícia, crítica a les desigualtats socials Del clàssic de Charles Dickens, Conte de Nadal, se n’han fet moltes adaptacions. Aquesta versió de l’any 2001, que […]

lanenaquevoliacarbo-baula-conte-ressenya-nadal-sandra-gomez

La nena que volia carbó i el regal de reis que no vol ningú

Títol: La nena que volia carbó Text i il·lustracions: Cristina Sardà Gènere: conte il·lustrat Edició: Baula Edat: a partir de 5 anys Temàtica: la nit de Reis, iniciativa, creativitat La Gemma és una nena que demana carbó als Reis. Decideix que la mala fama d’aquest mineral, tanta com per ser considerat un càstig per als nens que es porten malament, és injustificada. Per a la Gemma, el carbó és un regal fantàstic. Serveix per a dibuixar i té moltes altres utilitats […]

no-magrada-com-soc-autoestima-conte-ressenya-critica-sandra-gomez

No m’agrada com sóc, de les manies a l’autoestima

Títol: No m’agrada com sóc Autora: Alma Brami Il·lustradora: Amélie Graux Gènere: àlbum il·lustrat Edició: Tramuntana Edat: a partir de 3 anys Temàtica: autoestima, fer-se gran, complexes L’escriptora Alma Brami escriu No m’agrada com sóc, una història que mostra el diàleg interior d’una nena que, en fer-se gran, comença a ser conscient del propi cos i de la importància d’aquest quan es tracta de l’èxit en les relacions interpersonals. Es mira al mirall i es fixa en les seves galtes molsudes […]

pantera-rosa-incordio-critica-infantil-contes-creativitat-sandra-gomez co

La pantera rosa, humor de l’absurd per a infants

Títol: Incordi Rosa (1964) Guió i direcció: Friz Freleng, Hawley Producció: United Artists Gènere: Animació Edat: a partir de 3 anys Temàtica: humor visual, humor de l’absurd Incordi Rosa és el primer curtmetratge protagonitzat per la pantera rosa, un personatge inicialment creat per als títols de crèdit de la comèdia de Blake Edwards també titulada La Pantera Rosa. La pel·lícula gira al voltant d’una pedra preciosa anomenada pantera rosa i Edwards va voler personificar-la en una animació que només havia […]

BACK