OBJECTIU PEDAGÒGIC

Procés creatiu-educatiu per a l’aprenentatge de les capacitats de presa de decisions i autònomia personal, de desenvolupament del pensament crític i el diàleg, i que els infants siguin el motor de l’activitat compromesos amb el joc col·laboratiu com una oportunitat per aprendre de tot i de tots de forma diferent.

NOU ASPECTES ESSENCIALS

1. Aquest taller situa els infants en un rol actiu dins del museu:

2. Els infants visiten l’exposició temporal d’Antoni Tàpies per a descobrir-hi l’univers màgic de l’artista.

3. Observant-hi les obres, els infants s’alliberen a les seves mirades subjectives i miren amb ulls d’artista -tal i com convidava Tàpies amb El joc de saber mirar, a la revista Cavall Fort, l’any 1967-.

4. Els infants prenen la iniciativa en la búsqueda d’elements visuals que els serveixin per establir múltiples connexions emocionals i d’experiències viscudes.

5. Després, col·laboren i creen contes (personatges, situacions, un argument, un desenllaç) des del diàleg dels seus punts de vista i les relacions interpersonals, i amb Tàpies com a referència.

6. Transformen diferents materials i hi construeixen els elements del conte.

7. Els infants transiten per un procés col·lectiu d’empoderament: tots ens relacionem com a subjectes amb veu que prenen decisions i narren històries connectades amb pensaments i emocions.

8. Els pares assisteixen de públic per escoltar les històries.

9. Els infants narren i comparteixen en una acció que els produeix satisfacció i augment de l’autoestima.

FORMAT

  • Extraescolar: 4 sessions o més.
  • Taller: 1 sessió
  • Durada: 2 h. 15’/sessió

EDAT RECOMANADA

De 5 a 9 anys

BACK